fredag, januari 05, 2007

Missförståndet AB...

Saga (elva månader) har varit förkyld rätt länge nu och eftersom det inte vill ge med sig ringde jag till vårdcentralen i Sala i dag. En automatröst sa att jag skulle uppge mitt personnummer vilket jag gjorde.

Ett par timmar senare ringer de upp, Martin svarar och sedan börjar det. Han förklarar för sköterskan i luren att: hon har varit förkyld i ett par veckor, hon är snorig, hostig, allmäntillståndet är inte som det brukar, jag tog tempen på henne häromdagen osv osv.

Hon i luren hade låtit mer och mer undrande och slutligen frågat: och det är alltså för din frus räkning du ringer?

Jag kan säga att vi garvade bra länge åt det telefonsamtalet och hon hade antagligen veckans highlight att förtälja på kafferasten.

Lilla Saga har dock öroninflammation, stackars liten, och ska äta penicillin i tio dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrattar gott =)

Kul att du är "tebax"... men du har väl fullt upp med pendling å jobb...å familj..å allt =)

Sjung på ikväll, själv är jag begraven i skolböcker.... isch!

Kram K