fredag, november 21, 2008

God mat och Folkets kebab

Konferens i onsdags på Nordic Sea i Stockholm. Gick jättebra, kul att ha lite lärakännavarandrapresentationer och sånt. Men vad fånig man känner sig när någon annan sitter och berättar om ens egna grejer som man har gjort. Jag hade till exempel sagt att jag spelat innebandy för länge sedan. Han som presenterade mig ba:
- Cissi har varit lokal innebandystjärna i Sala tidigare. I division två minsann.

Eh, jag blir inte ofta röd i fejjan men detta var en sådan gång.

På kvällen åt vi värsta snobbmiddagen på Stockholm, som restaurangen heter. Så sjukt jävla god mat, helt fantastiskt. Och personalen var jätteduktiga på att se till att vinglasen aldrig stod tomma.

Senare tog vi en taxi till nya Street och Bea snackade om att en kille som jobbade hos oss tidigare hade gått in helt näck på Folkets kebab. Taxkichaffisen började garva och jag klappade honom på axeln och ba:
- Ja du gillar Folkets kebab?

Eftersom han inte var av svensk härkomst så trodde de andra i taxin att jag gjorde mig lustig på hans bekostnad, vilket jag aldrig skulle göra.

Skämskudde AB.

Inga kommentarer: