tisdag, maj 05, 2009

Just nu

Tv:n till höger. Ser hur EU-nissarnas munnar rör sig. De pratar om märkning av innehåll på matförpackningar. Bland annat. De verkar ha skitmycket att säga. Och tycka. Texten ska vara tre millimeter. Tre millimeter. Det är ju också en sträcka. Soffan till vänster. Ser hur Martin sover. Riktigt tungt sover han. Som en stock närmare bestämt. Jag har aldrig hajat hur man kan sova när det inte är tyst runtomkring? Själva grejen med att sova är att det ska vara pin tyst. Inte ett hårstrå ska falla. Jag kan bli skitarg om jag blir väckt av ljud. Riktigt upprörd. Kan känna hur kalufsen på huvudet krullar ihop sig till ett ilsket litet paket. Och jobbet då. På jobbet är det så klart fullt fokus på LAS-regler, frågan om man ska välja avgångsvederlag eller inte. Hur omorganisationen kommer att se ut. Alla har frågor som det tydligen saknas svar på. Själv planerar jag att öppna ett hem där jag tar hand om:

1: Dyslektiska giraffer.
2: Halta och lytta.
3: Blinda och snåla.
4: Glada och frigjorda.
5: Febriga och blyga.
6: Stränga och kralliga.
7: Kortvuxna och lomhörda.
8: Blomkålsöron och chips.
9: Troende och vildsinta.
10: Fräcka och vidriga.

1 kommentar:

Anonym sa...

men gör inte som vi!