tisdag, mars 06, 2007

Två timmar senare...

Strax utanför Stockholm fick vi i dag besked om att det skett en olycka lite längre fram, med ett annat tåg och vi skulle bli stående en stund.

Ok, tänkte jag och kollade på uret. En stund är inte så farligt.

Vid nästa utrop var "en stund" ändrat till "en och en halv timme". Det är inte kul. I de flesta fall när det skett "en olycka" antar jag att någon valt att sluta sina dagar på spåret. Så var fallet i dag.

Jag frågade konduktören (när vi stått stilla i en timme) om hon hade någon ny information.

- Nej, det senaste jag hörde var att räddningsverket fortfarande spolar av loket, sa hon.

Det var LIIIIIIIIIIITE mer information än vad jag ville ha. Osmakligt.

När jag kom hem fick jag jättegod mat, vin, en härlig kaka och presenter. Mmm.

I morgon drar vi på textseminarium till Åland.

Inga kommentarer: