fredag, december 07, 2007

Dyr stång

Jag har fyllt 35 år, skaffat hus, man, två barn och bil. Jag har fast jobb, många goda vänner, sjunger i kör varje onsdag. Ett inrutat vuxenliv med andra ord. Inget fel i det. Men vissa grejer har tagit mig väldigt lång tid att inse. Till exempel att det faktiskt kan vara mysigt med gardiner. Jag har under stor del av mitt liv ratat denna inramande detalj hemma hos mig själv. Mest för att det lätt ser ut som en frisyr.
Men nu har jag dukat under för det faktum att det faktiskt kan vara fint. I alla fall panelisar som jag skaffat i hela två rum hittills. Det är dyrt kan jag tala om. Bara själva stången kostar ju flera hundra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och Linda har skaffat köksmatta! Fast det beror nog mer på hålet i golvet än att det är snyggt/mysigt... /LottaW