lördag, december 01, 2007

Noël, noël

I dag är jag fylld av en euforisk känsla. Den kommer alltid inför första advent. Det är bland det mysigaste jag vet. Så i dag har jag mellan 7.30 och 15.30 vikt tvätt, städat, handlat, köpt och strukit gardiner, ställt ut ljusstakar, hängt upp en julstjärna, satt ner ett par julstjärnor i röda krukor, köpt och lagt ut en ny duk till köket. Och det blir så fint att jag blir alldeles rörd. Jag har dessutom SJÄLVFALLET spelat julmusik på repeat hela dagen. Snart ska det drickas glögg.

Dessutöm är jag glad över att det är två brudar och inte Tom Jones från Skåne som fyller Globen nästa fredag.

1 kommentar:

Lindsy sa...

Det låter precis som jag det där! Och allt måste bli klart på en gång så man hinner mä och njuta. Nu är det äntligen klart och jag myser! Fast istället för julmusik är det Robert Plant & Alison Krauss som förgyllt tillvaron i adventsstöket. Vilken klockren duo!