torsdag, juli 17, 2008

Bengtzing är min nya idol!

Det hade ingen kunnat gissa. Eller hur? Men klart tjejen ska ha cred. När hon den 14 juli 2008 på kronprinsessan Victorias 31-årsdag kallade den blivande regenten för DU fick hon mig på fall. Klart kvinnan ska kallas för du. What else? Jag har ingenting emot monarkin i stort men att måsta kalla någon för något annat än du är larv och trams. Det ska inte vara skillnad på folk och folk. Jag tror hon tycker att det är helt okej, bara menlösa etikettnissar som går i taket.

Finns det någon lag på att man måste tilltala kungahusfolket på ett visst sätt? Skulle jag bli straffad om jag mötte Madeleine och råkade säga Tja bruden, cool handväska. Har du köpt den för egna pengar, skattebetalarnas eller är det pappa kingen som hostat upp en slant åt dig?

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jag gillar inte bengtzing! men höörö, vem är rock7popstjärnan hon är så kär i? det visas ju bara en suddig bild på fejjan på grabbhalvan.
Allsång i mitt hjärta!

Olle sa...

Gillar inte Bengtzing sång..men söt är hon! :P
Helt rätt att kalla kungafolket för Du! "Fina titlar" är så larvigt! Dom är väl lika vanliga som vi!?
Svaret på din handväskefråga kan bara bli ett; skattebetalarna! Vi betalar väl både hennes och pappa kungens löner!?! :D