tisdag, januari 22, 2008

Någon ville göka

Helt sjukt. I natt när jag legat vaken ett par timmar (efter att Saga bestämt att vår säng är den enda acceptabla) slutligen gav upp och gick ner och la mig på soffan hade jag väldigt svårt att somna. Liksom inte lika skönt att ligga på skinn som på lakan. Hur som helst. Lyckades slumra till och rätt vad det är är det någon dåre som skriker utanför fönstret. Inte högt och gällt, utan mer i panik. Starkt och ångestfyllt. Gång på gång, med jämna intervaller skreks det och jag satt käpprätt rakt upp och undrade om jag skulle väcka Martin innan jag larmade 112. Efter en stund kom jag på att det naturligtvis var ett rådjur (det dräller av dem utanför oss) som inte hade någon angenäm natt. Det var ju fullmåne vettja.
Är det någon som vet varför de gastar så där? Är det parningstjut? Typiskt djur i så fall. Helt indiskret visar de känslor som en annan bara skulle våga drömma om...

Inga kommentarer: