måndag, oktober 06, 2008

Från babord till styrbord

Jag läste någonstans att det går att fuska med bloggstatistik. Hur gör man det? Och varför? Alltså att jag någonstans skulle gå in och mecka lite och sedan skulle det se ut som att halva Sverige läste mina rader. Hahaha, det vore ju kul. Kunde man kanske sätta in en liten blänkare om det i Allehanda:

Föredetta SA-medarbetare har Sveriges mest lästa blogg!

Hahaha, vilket kul skämt det skulle vara. Journalister skulle hålla på och hänvisa till mig och sjåpa sig och jag skulle sitta på min stol och casha in. Fast då måste man nog börja skriva om mode. Visst är jag intresserad av det, men det skulle ju ta åtta år att få folk att fatta min stil, eftersom den är spretig och humörskänslig.

Som i morse till exempel när jag tog på mig ett par jeans med ganska hög midja. De är snygga men de funkade inte denna dag. Jag vet varför. I går var vi på Fyrishov i Uppsala och badade. Jag med. Vit och jävlig. Efteråt gick vi på en mongolisk restaurang och åt buffé. Eftersom man äter uppskattningsvis fyra gånger mer på buffé mot vanliga måltider blir man omedelbart stinn och tvärtjock.

Detta hände mig i går.

Så i dag har jag rullat omkring på jobbet som en karibisk lyxkryssare.

I morgon planerar jag att vara eka.

1 kommentar:

Olle sa...

Hahahaa...karibisk lyxkryssare!! :D
Hur fan blir du en eka då?? Jeans med extremt låg midja? fattar inte..öhh..