måndag, oktober 06, 2008

Klappa nu!

Botten ur, skriver bladets hemsida. Detta är den svartaste dagen sedan 11 september på börserna runt om. Fan vad glad jag är att jag inte är rik. När man inte är rik är man fri. Man slipper ha ångest över placeringar och annat krångligt.

En sådan sak kan man glädjas åt denna dag, mitt i konjunkturturbulens.

Sedan ska man nog vara glad att man har ett jobb också. Nu kommer det bergis att bli ännu ett kaos och en massa arbetsmarknadspolitiska åtgärder så småningom som i vanlig ordning inte leder någon vart.

Jag gick på en jobbsökarkurs på arbetsförmedling back in the days. Ni vet, en sådan där man ska lära sig att hålla fram sig själv och det man kan, se till att ha ett vårdat yttre och skriva en bra cv. Hahahahahahahaha, alla ni som varit behjälpta av någon sådan kurs klappar nu:



Allt jag hör är ekot av mina egna tangenttryckningar...

Inga kommentarer: