torsdag, oktober 09, 2008

Tiger calling!

I dag på lunchen var det en kille med som jag tydligt kunde höra kom norrifrån. Jag hörde att han kom från Västerbotten. Sånt hör man har släkt därifrån nämligen. I vilket fall som helst, han kom från ett ställe utanför Umeå. Jag sa att jag har många släktingar i Lycksele och att många av dem heter Tiger i efternamn. Han spelar tydligen musik och detta tillsammans med någon som heter typ Teresia Tiger. Men det är väl ingen släkting till mig vad jag vet?

Så nu till min fråga: Hur många Tiger-släkter finns det där ute egentligen?

När man kollar på hitta.se får man 350 träffar och alla dom är inte mina släktingar. Det finns till exempel en man som heter Björn Tiger vilket är ganska roligt. Ungefär som om jag skulle heta Bofink Koltrast eller nåt i den stilen. Kanske inte riktigt, men nästan...

Inga kommentarer: