torsdag, december 04, 2008

Fan då Benny!

Det lär inte komma som en nyhet att jag är ett ABBA-freak av rang. Ett av mina bästa ABBA-minnen är från mitt eget bröllop när kantorn spelade Arrival som ingångsmusik i kyrkan. Det var så vackert, jag höll på att smälla av. En instrumental fullträff, där och då.

Nyss läste jag på text-tv att Benny Andersson gjort text till mästerverket och gett den till - håll i er - Sarah Brightman.

HALLLLLLLLLÅÅÅÅÅÅ! Vad gör du Benny?

Exakt när blev det en bra idé att göra Disney-opera av ABBA? Jag bara undrar. Har inte hört låten ännu, men jag blir förbenad.

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

men hade du hört av dig då? visste han att du kanske skulle varit intresserad....

Cissibitar sa...

Tja, kanske det, men jag tycker att just den biten borde få stanna som instrumental. Deras nya version kommer att bli värsta hiten och allt men vad fasen.