lördag, december 27, 2008

I just love rock'n'roll!

Juldagens kväll avverkades i sedvanlig ordning hemma hos Lars och Linda. De ställer varje år till med stor fest och det är alltid ett rejält party. I år hade åtminstone jag lite svårt att komma igång. Man är ett år äldre. Lite tröttare helt enkelt.

Linda hade fått ABBA-singstar och den och några andra skivor gick varma hela kvällen. Mange och jag gjorde en version av I don't feel like dancing. Den går ju i falsett rätt igenom och det lät förjävligt, men det var roligt.

En kille som var där såg ut EXAKT som Russell Crowe, och då menar jag verkligen på pricken. Vi konverserade en smula och det visade sig att han var sångare i ett hårdrockscoverband. Trevlig prick och vi enades om att nästa gång de spelar på Ancor så ska vi komma dit och kolla.

Jag tjatade kanske i tre timmar om att jag ville höra Don't stop believing med Journey och efter bra länge fick vi igång den. Makalös dänga det där.

I kväll ska vi ha spelkväll med Finn och Emma.

Sitter just nu och grubblar över vad vi ska bjuda på för mat. När vi var hos dem senast hade Emma gjort värsta goda oxfilén.

3 kommentarer:

LoWa sa...

Oxfile. Hm - då ligger ribban högt. Vad kan väl vara värre: pilgrimsmusslor, gåslever, rysk kaviar... och hur gott är det liksom. Inte alls skulle jag tro... Lycka till...

Anonym sa...

vi vill ha samma sak som vi fick diarre av förra gången........................................................................nä´rå bara humor på hög nivå allt du lagar är toppen. Ikväll går jag "all in" med Liv. Vad sätter ni emot, huset och Martins trummor?
kramar från familjen Ljunggren-Eriksson

Cissibitar sa...

Ja allt av värde kommer att sättas på spel. Fasen att vi inte har det där 80-tals-TP:t, det var svinkul ju. Välkomna!