onsdag, januari 14, 2009

Elsa ringer till SVT

Elsa kom springandes alldeles nyss och sa att man kunde gå in och hamra på Bolibompawebben. Jag hajade inte ett skvatt men vi gick in på sajten och kollade. Där var det en spricka och man skulle trycka några gånger och så lät det som hammarslag. Hon ville ringa till Bolibompa och vi plockade fram numret till SVT. Där svarade de i växeln och kopplade henne till Bolibompas redaktion.

Jonas Leksell svarade.

- Bolibompa, det är Jonas.

- Heeej.

- Hej, vem är det jag pratar med?

- Elsa på Löjtnantsberg.

- Hej Elsa på Löjtnantsberg.

- Du jag har varit inne och hamrat på Bolibompawebben.

- Jaha hur såg det ut där då?

- Det var liksom en spricka.

- Vad fanns det bakom den då?

- Jag vet inte riktigt.

- Nähä, jag får nog be Sara titta på det där. Hon brukar vara duktig på sådana där äventyr.

- Mmm.

- Vad kul att du ringde.

- Ja, hejdå.

- Hejdå.


Sa Jonas och Elsa till varandra innan de la på.

Inga kommentarer: