onsdag, januari 14, 2009

FETTPROCENT?!

Är det någon av er som mätt er fettprocent? Jag har inte funderat så mycket på fettprocent men det är ju modernt och så tydligen. Att liksom inte kilona är allt. Har suttit i några möten på sistone och samma kvinna har vid två olika tillfällen börjat prata om just fettprocent. För er som inte vet det jobbar jag på en hälsotidning så det är inte så märkvärdigt att frågan kommer upp. I alla fall. Hon hade mätt sin fettprocent. Kvinnan är lång och jag skulle klassa henne som smal. Hennes kropp hade lika mycket fett, rent procentuellt, som en varmkorv.

Nu har jag inte kollat upp exakt hur mycket fett en slang består av men man kan ju haja hur mycket fett en annans kropp innehåller. Som en gräddtårta bergis. Fast hellre tårta än korv. Eller nej the way. Jag blir yr när jag äter tårta och dricker kaffe.

Inga kommentarer: