måndag, februari 02, 2009

Montan på G?

På tal om det förra inlägget undrar man ju också varför det är så himla viktigt vad andra tycker. Varför är det viktigt? Varför ska allt vi gör mätas, vägas, tyckas till om, bedömas, kommenteras...?

Det är inte konstigt att folk går omkring och är ängsliga för att de inte duger och räcker till när det finns någon slags mental domare (i mitt fall kanske domaren är jag) som ska slå klubban i bordet och säga att det där får du fan ta och bättra på till nästa gång.

Varifrån kommer kraven? Är det bara man själv som ställer dem? Att säga att samhället kräver och blablabla... jag vet inte om jag kan skriva under där faktiskt. Inte när det kommer till att vara prestationsidiot i alla fall.

Jag är verkligen prestationsuppfuckad. Har noll koll på när det jag gör är gott nog.

Äh fan vad trist. Jag ska bergis ha mens eller nåt.

Inga kommentarer: