söndag, februari 22, 2009

Ve och fasa

Jag har kört bil 500 gånger i dag. Första skjutsa hem mamma. Sedan hem. Sedan åka och handla. Sedan hem. Sedan hem till mamma igen eftersom Elsa låst sitt rum, tagit med sin rumsnyckel dit och naturligtvis glömt kvar den. Sedan till Statoil och tvätta bilen. Jag känner mig inte bekväm med att åka och tvätta bilen. Vet inte varför.

Men det var inte dit jag ville komma. Jag hörde en grej på radio som jag gärna skulle ha ohörd. Någon forskarnisse var intervjuad i ämnet RÅTTOR och han hade den dåliga smaken att berätta att de finns i snitt en meter ifrån oss hela tiden.

Jag skakar av skräck.

En meter. Det är ju ingenting.

Kan ingen bara uppfinna en ny planet dit rådisar från alla länder kan bo? En planet väldigt väldigt långt bort?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Cissi. DU har läst fel! Det är musen du har en meter ifrån dig. =)

/SJ