söndag, mars 15, 2009

Den som spar han har ingen plats kvar

I går var vi på IKEA för första gången på år och dar. Köpte tre stora byråer till sovrummet, en taklampa till vardagsrummet och åtta varmkorvar (!)

Jag är ju lite naiv när det kommer till omgörningar och sånt och tänkte mig att det är väl bara att riva garderoberna i sovrummet, skruva ihop byråerna och sedan är det färdigt.

Om det vore så enkelt. Allt tar tid och Salas händigaste snickare och hade fått ihop två av tre i går kväll...

Själv hittade jag gardiner i garderoberna som säkert har 15 år på nacken. Vi har bara gardiner i två rum här hemma så jag vet inte varför jag överhuvudtaget sparar skiten. Men jag har så svårt att slänga bort grejer.

Ni skulle se garaget...

Man kanske skulle ha någon slags utförsäljning. Annons i tidningen ba:

”Cissis gamla uppvärmningströja från Salakamraterna säljes till högstbjudande”

Vilken smash-hit det kunde bli.

Inga kommentarer: