fredag, december 01, 2006

Markus vinner Idol!

Allt annat vore faktiskt orättvist och kasst. Finalen håller på som bäst och eftersom jag ändå skulle stänga av datorn kunde jag ju lika gärna slänga i en liten kommentar på en och samma gång.

Markus vinner för att han är festival där Erik är afterski om ni förstår vad jag menar. Klart ni gör.

Lyssna på orden bara. Festival! Lite kul. Lite röj. Lite drag. Afterski är typ tre stora stark i pjäxor och termobracker och sedan hem och dåndimpa i våningssängen. Sisådär om du frågar mig.

För övrigt ställde fyra andra idoler upp (Daniel, Darin, Sebastian och Agnes). Det skulle de ha låtit bli. Alltså: när man kör ballader som typ INGEN har hört förut... nej. Jag köper inte det. Covers är fan det enda som funkar på Idolscenen. Och årets vinnarlåt, oj vilken smörsopp.

I somras när jag var uppe vid Månsan (en badplats i Sala för er som inte visste det) så låg Sebastian på en filt lite längre bort tillsammans med en kille som spelade gitarr och jag tror att de höll på med en ny låt. What else liksom?!

Inga kommentarer: