onsdag, april 25, 2007

En lång text om egentligen ingenting

Vilken dag. Möte i flera timmar. Sedan intervju inkl fotografering i ett par timmar. Nästan. Tog en jävla tid att hitta parkering på Sveavägen. Fotografen var lite smått irriterad. Tror jag. Det gjorde mig lite irriterad. Visade inget. Såklart. Inte min grej. Bara hålla god min. Jojo. Satt med Tessa på vägen hem. Alltid trevligt. Vi snackade om att göra en ny fotosession. Det enda som är spikat är att jag ska ha sotade ögon. Jag föreslog att jag ska pressa ner min lekamen i en skorsten och titta upp och se lite halvpuckad ut. Mitt andra förslag var att vi tillsammans, i Elsas gummibåt, ska ro ut till en sten vid Månsan. Där ska jag sitta som den lille havfrue och titta på solnedgången. Utan att överhuvudtaget ha nuddat vattenytan. Det måste ju vara sjukt kallt nu. Den tredje idén är att ta det uppe vid gruvan. Det känns mest troligt. På kören började vi med en ny låt. Den kan bli bra när den sitter - ett tag kvar alltså.

Inga kommentarer: