tisdag, april 03, 2007

tungbody.nu

Jaha, det var som jag trodde. Stannar hemma i dag, trots att jag inte är förkyld. Är bara så himla slut. Kroppen värker och huvudet känns tungt. Kan vara pollenhelvetet som dragit in över landet. Har haft allergi sedan jag var sex år. Kände knappt av den när jag var gravid - så slå alla sådana tankar ur huvudet folks!

I morse låg jag i sängen och läste ut "Svinalängorna" av Alakoski. Den var hemskt bra och riktigt jobbig ju mer man närmade sig slutet. Läser också "Självkänsla nu" och ska snart börja med "Fans" av Strage.

På tal om självkänsla så grubblade jag en del över skillnaden mellan det och självförtroende förra veckan. På FÖRSTA sidan i boken fick jag förklarat för mig att självförtroende har med prestation att göra och självkänsla med värdet av ens egen person. Kan tyckas uppenbart, men riktigt så enkelt är det inte. Tycker jag. Man kan alltså ha väldigt gott självförtroende men samtidigt dålig självkänsla. Det är faktiskt en jäkla skillnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.sala.se/salaslogan.htm

Äntligen! Här hittar du alla Sala-slogans!
Tuss