måndag, november 26, 2007

Falling down

Nu är det bäst att börja köra med mindful thinking. Att inte hela tiden tänka framåt. Utan mer så här:

Nu sätter jag mig vid datorn och slår på den. Sedan sitter jag här som jag gör nu och trycker på en tangent. Sedan en till. Nja, det kanske inte funkar riktigt så, men jag menar att jag inte får vara så lättstressad. Men det är inte så svårt att låta bli. Särskilt som att det blir jag som kommer att lämna på dagis varje morgon resten av året typ.

Inget konstigt med det, förutom att jag har en tågtid att passa. 6.54 stampar lokföraren pellen i botten och då duger det inte att komma och skrika:

- Vänta på miiiiiiiiiiiiig!

I morse väckte jag mina små gullegryn klockan sex för att vara på den säkra sidan. Gick så där, Elsa var väldans trött (vem är inte det klockan sex liksom). Fick på kläder, overaller, mössor och vantar. Pju tänkte jag, för jag hade rätt bra med tid kvar.
Naturligtvis gick det inte att låsa upp bildörren och centrallåset funkar inte. Så där stod jag och joxade och tricksade och bad och svor att låshålet skulle ge med sig. Samtidigt som jag står där märker ju så klart Elsa av min stress och frågar om hon ska gå över till grannen och fråga efter låsolja. Jag slet upp luren och ringde och frågade Martin om vi inte hade någon egen och sa att nu kommer jag att missa tåget också och fan och satan och helvetes jädra skit. Ingen olja hemma. Och inte fan skickar man över en femåring till grannarna halv sju liksom.
Ssenare fick jag in nyckeln.
Börnade iväg till dagis och väl där var dörren i till Sagas avdelning låst. Har ALDRIG hänt tidigare. Varför är det så när man är stressad?
(I vilket fall som helst hann jag i tid till slut i alla fall. Men jag avskyr verkligen att stressa. Det är därför jag är tidsfascist. Säger man två så är det fem i om du frågar mig.)
Jag fick jättedåligt samvete för att jag kände att jag varit för hård mot Elsa så jag ringde till dagis, presenterade mig och frågade efter Elsa.

- Elsa? Vilken avdelning går hon på, frågade fröken som svarade.
- Grön.
- Jaha, ja visst ja, jag har inte vaknat riktigt än. Vill du prata med henne?
- Nej, jag tänkte kolla om hon känner till ingredienserna till köttfärslimpa. Typ.

Sa jag inte men Falling down-temat var som hämtat ur min morgon.

Inga kommentarer: