tisdag, mars 04, 2008

Bonusanus?

Söndag eftermiddag, telefonen ringer, jag svarar och det är mamma i andra änden:

- Jag har blivit gammelmatte!
- Jaha, grattis. Hmm, är det Isidor som fått barn?

(Isidor är min systers hankatt som bor på Gotland.)

- Hahahahahaha, nej det är fåren som fått barn. De fick en bock till.
- Jaha, jaha, vad roligt. Ja, jag tänkte att Isidor kanske hade adopterat eller så...

Jag är lite disträ ibland och VÄLDIGT risigt bevandrad i den svenska faunan (mycket bättre i den utländska vet alla som läst mitt inlägg om pingviner).

Hur som haver, vi skämtade lite om Isidor och hans eventuella förehavanden och möjliga brunst.

Ett par dagar senare fick jag mess från Elin, min syster:
- Har du hört att Isidor fått barn?

Jag var tvungen att tänka efter lite och svarar:
- Va, nä har han varit ute på byn utan skydd nu igen, den pilske fan?

Mitt emot mig på tunnelbanan satt en något äldre herre och studerade mig noggrannt när jag skrev.

När jag i slutet av messet skulle skriva:
- En extra bock?
och ordlistan föreslog
- En extra anal?
skrattade jag så han måste ha trott att jag var utskriven från närmsta dårhospital.

Ringde upp Elin i stället och kunde knappt prata mellan skrattsalvorna.

Då har ungen och mamma konverserat medelst lur och frågat sig själva vad det är för tok med mig egentligen. Just apropå att jag frågat om det kanske var Isidor som blivit förstagångsförälder.

Det var väl ingen konstig fråga egentligen?

Alltså, min syrra har rätt nyligen blivit bock- och fårmatte så jag har liksom inte riktigt vant mig ännu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt, eftersom Isidor är kastrerad... L

Olle sa...

Hehe... :)


Grattis på födelsedagen lite i förskott förresten! Du ser faktiskt bara ut som 34.. ;)
Hälsa karln!