onsdag, mars 19, 2008

We're back!

I fredags satte vi oss på tåget från Stockholm för avresa mot Malmö. Den gick över förväntan, men det är liiiiiiiiiiiite tålamodsprövande att sittåka i fem timmar med två energiknippen.

I Malmö bytte vi till Berlin night express. Liggvagn, vi la oss på en gång, fanns liksom inte så mycket annat att göra. Det var en rätt ryckig och skakig resa, särskilt när vi skulle köra in i färjan i Trelleborg. Det small och hela tåget ruskade och gnisslade och det kändes inte alls bra. När jag kände att vi var ute till havs blev jag ju förstås lite ängslig (my middlename...). Så jag klädde på mig, gick ut ur tåget, förbi en massa jättefordon som stank olja och så knallade jag upp på däck. Vilken syn. För det första var det vädligt många män ombord. För det andra kan ingen ha varit nykter. För det tredje låg många och sov efter väggarna och när jag gick förbi - sömndrucken och rufsig i håret - kastade de några förströdda, tomma blickar på mig. Klar Twin peaks-varning!

Nåväl. När vi rullade in i Berlin på lördagsmorgonen möttes vi av våren. Härligt. Efter att ha lämnat väskorna på hotellet åkte vi upp i tv-tornet, vilket var en svindlande upplevelse (tack Oldsberg) Jag drack ett glas vitt, trots att klockan var så lite. Har ni hört vilket tok.

På hotell Park Inn på Alexanderplats bodde vi första natten på 34:e våningen och jag lovar att det är väldigt väldigt högt!

I söndags åkte vi till det som var själva målet med resan: Tropical Island. Herre min skapare vilket stället. Utan att gå in för mycket på kubik och kvadrat kan jag meddela att det var GIGANTISKT! Och jäkligt coolt. Tropisk regnskog, laguner, bubbelbad, sandstrand, shower, öl, tält och en massa aktiviteter som det skulle ta en vecka att gå in på i detalj.

Vi roade oss mycket friskt åt att tyskarna (för det var BARA tyskar där och ingen kan engelska vad det verkar, inte ens de som jobbar där) FORTFARANDE verkar tycka att Speedos är the shit. Fasen vad komiskt.

Summan av kardemumman: det har varit en toppenresa, vi har gjort av med fantastiska summor pengar, bara på att vara, och det går alldeles utmärkt att göra en sådan här resa med barnen, ett alternativ till Mallis liksom.

1 kommentar:

LoWa sa...

Låter ju skithäftigt! Vi var till Lanzarote och där fanns inte nåt att se. Förutom hav, sol och pool. Och just denna gång så var det allt jag orkade och ville se!!