tisdag, mars 11, 2008

Ich bin ein Berliner (typ)

På fredag sticker vi till Berlin. Tåg ner, först till Malmö där vi byter till nattåg för att sedan landa sex morgonen efter. Hoppas på något morgontidigt fik...

Det finns ju en massa spännande att göra därborta tydligen. Vi ska till något som heter Tropical Island (ett gigantiskt inomhuskomplex, sex ggr så stort som Globen). Där ska vi bada och gå på sand och kolla på tropisk regnskog... Det verkar galet bananas hela stället - spännande.

Men som den second hand-oholic jag är har jag självklart kollat upp även detta. På Bergmanstrasse finns ett ställe som heter Kleidermarkt. Där säljer de grejer på lösvikt. Holy moses vad jag ska handla.

Är det någon som varit där som har några andra tips att bjussa på?

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

taxi myxi!
hörru!
se till att ni får en hejdundrans skön stund i Tyskland!
jag är så avundsjuk.
vi googlade på badtjofräset... häftigt!!! kläm på resten!

Olle sa...

Jisses...Tropical lät ju ashäftigt!!
Vi ska åka neråt Europa på semester i sommar, så då tänker jag kräva att vi åker förbi där och plaskar lite. :) Tack för tipset!!
Hoppas ni fick en riktigt trevlig resa!!

Vickiehickietorian sa...

åh guu vad nyfiken jag är om ni kommit hem och hur ni haft det och vad ni gjort? om du gjorde succe i bikinin? tell it to me baby!
kläm