onsdag, mars 19, 2008

Brännskada AB...

Det här törs jag knappt skriva...

Jag är dum i huvudet. Jag kan inte tyska. Men glad i hågen tänkte jag att jag skulle ta och sola lite solarium, för att få lite färg så här i mars. Stod och läste lite på skyltarna och uppfattade att man skulle sola lite olika efter hudtyp och något om fyra minuter och bla bla bla. Allt på tyska (HUR FAN KAN DET KOMMA SIG ATT DET INTE FINNS INFO PÅ ENGELSKA ÅTMINSTONE?)

Well, jag ordnade så att jag skulle få sola i femton minuter i alla fall. Redan efter fem kändes det sjukt varmt där inne och det liksom sved lite på huden. Men det sket väl jag i och brassade på tills jag legat där i tretton.

Skulle jag inte ha gjort.

Jag är infernaliskt röd (framför allt på baksidan av låren) och har haft galna problem med att sitta. Nägra stygn efter en förlossning är peace of cake jämfört. Tro mig.

Jag är tydligen Nicole Kidman, med Katie Holmes hårfärg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solarium nu for tiden ar farliga. Jag solade 4(!) minuter i ett for nagra ar sedan och blev sonderbrand i mitt ansikte. Det var ett man star i. Aldrig mer!

Anonym sa...

Haha, Jag kan inte annat än skratta...Elsa berättade det nämligen att du blivit röd...
Jag är är röd i ansiktet men inte av solbränna men utav eksem...Det känns likadan kan jag säga...För mig så bränns det inifrån och ut i huden...spänner liksom..Det känns osm om skinnet inte får plats...Vet du hur jag menar????

Cissibitar sa...

Elsa berättade att jag blivit röd? Jobbar du Tiindra på dagis eller?