söndag, augusti 10, 2008

Ett IQ utan ångest

Jag är en fena på att ha ångest. Över allt möjligt. Verkligen över att semestrar tar slut innan de ens har börjar. Men nu sitter jag här. Och vet att det bara är några futtiga timmar kvar av årets längsta ledighet. Konstigt nog har jag inte mycket till ångest. Vad är det för fel på mig? Har jag blivit religiös? Är jag sinnesrubbad? Eller optimist? Eller lite lite dum i huvuvdet?

För övrigt såg jag tre mensaexempel i en tidning i dag. Klarade det första lätt som en plätt. De andra två orkade jag inte hålla på med. Man ska ha typ 130 i IQ för att platsa i mensa. Jag får nog ringa runt lite om jag ska lyckas skramla ihop så mycket. Men jag ger inte så mycket för att ha ett högt IQ. Gillar mest schyssta människor. Smarta eller ej.

1 kommentar:

LoWa sa...

Bra resonemang: Bara man är schysst så spelar det ingen roll vad man har i skallen. Är man schysst så har man tillräckligt.