tisdag, augusti 19, 2008

Svinkul...

Gick från jobbet klockan tre som vanligt. Kom till tunnelbanan i god tid. Som vanligt. Vid Skanstull visade det sig att det hänt e olycka inne i stan, varför vi inte kunde köra vidare. På typ 20 minuter. Höll på att bli helt konfys av värmen, tre fjortisar som var så jävla dryga med sina höga röster och blippande mobiler (JA JAG HAR BLIVIT EN LITEN TANT).

Mitt tåg till Sala avgår 15.44 och när uret visade 15.42 klev jag tokstressad av tunnelbanetåget. Sprang med ryggsäck och handväska i högsta hugg. När jag, väldigt väldigt anfådd, kom upp på perongen rullade mitt tåg i väg. Fan också sa jag (väldigt högt).

Fick vänta ett tag, åka till Uppsala, vänta där, och slutligen komma hem en hel timme senare än vanligt.

Sådana gånger suger det att pendla.

Men det är faktiskt första gången jag missat ett tåg hem, så man kanske inte ska klaga.

Inga kommentarer: