tisdag, juli 18, 2006

Kreativitetens baksida...

I går morse klockan 06.00 började jag tömma Elsas rum på grejer eftersom vi planerat att göra om där under dagen. Jag tog bort en bård, slipade väggar, maskerade och täckte in golvet. Martin gjorde samma sak samt målade. När klockan var typ 18 satte vi oss ner för att äta en välbehövlig middag efter att väggarna blivit strukna för andra gången. Martin hade burit ut färgburkar, pensel och allt annat som hör till.

Elsa sprang ut och lekte, och jag tittade till henne då och då. Efter en stund gick jag ut och döm om min förvåning. Hade inte den lilla rackaren bättrat på med lite färg UTOMHUS. Bland annat på den nya furstubron, två husväggar, de nya trädgårdsmöblerna SAMT några av mina krukväxter. Precis som att man inte hade nog att göra ändå. Det var bara att plocka fram högtryckstvätten. Igen. För andra gången på en vecka...

Rummet då? Nästan färdigt 22.30 och det blev jättefint.

Inga kommentarer: