torsdag, juli 20, 2006

Som man ropar part two!!!!!!!!!!!!

Tog fram en liten bandare i går och försökte komma på en melodi till en låt som jag samtidigt skrev text till. När man sitter och hummar och svamlar så där kan det lätt låta som när man sjunger med hörlurar - det vill säga för jävligt.

Sa till Martin i dag att nu kan man nog aldrig mer sjunga med tanke på hur det lät när jag spelat in. Jo, bedyrade han det är klart du ska, du har ju jättefin röst. Men det lät ju falskt, sa jag. Ja, sa han, det gör det ju ibland, men det är väl för att du sjunger för lite. Det där med att klippa tonerna direkt liksom.

RED ALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag går alltså omkring och tror att jag sjunger hyfsat bra men så låter det falskt (ibland, okej men ändå).

Så lite behövs det för att man ska tappa sugen helt. Måste man gå till nån jävla operapedagog och skaffa sig en

Inga kommentarer: