onsdag, februari 20, 2008

Powerwalk

I går gick jag en riktig powerwalk på kvällen. En timmes rejäla och bestämda kliv genom Salas kyliga kvarter. Ville såklart lyssna på musik samtidigt, men jag tordes inte. Tänk om det skulle hoppa fram någon och ta tag i mig. Eller att man inte hör stegen bakom sig. Huga huga. Jag är rätt mörkrädd och det blir inte bättre när det går en jävligt storväxt karl tjugo meter bakom. Givetvis drog jag upp mobilen och låtsades prata samtidigt som jag genade över mark som ingen gått på före mig. Överdrivet, ja kanske. Men hade han snuddat vid mig hade jag förmodligen slagit ner honom med ett enda slag. Så mycket pumpade adrenalinet. Stackars män, by the way. Men jag hade inte blivit rädd om en kvinna i 55-årsåldern tagit rygg på mig.

1 kommentar:

LoWa sa...

Du har väl läst om MP3-mannen i AB... MP3-tanter verkar det vara ont om. Men man vet aldrig.
Ps. Får jag länka till din blogg?