torsdag, november 02, 2006

Jocke på Natti...

Har hyrt en film som rullar som bäst just nu och som jag - uppenbarligen - inte tycker är särskilt spännande. Men var det mitt fel att vi hyrde den? Näpp. Det var Jocke Erikssons. Han gick i min klass i gymnasiet och är konstnär och bor alltid utomlands förutom nu när han har startat en konstskola i Göteborg där han också ska vara rektor. Och honom sprang vi på inne på Natti. Och det var han som sa att filmen skulle vara bra vilken den säkert är - men jag sitter ju här...

Kom på att han ALLTID kom med de sämsta av ursäkter vid förseningar. Att han glömt ryggsäcken hos tandläkaren och sånt, ursäkter som passade sent 80-tal. För numer har ju ingen ryggsäck och inte hänger man hos tandläkaren stup i kvarten heller för den delen.

PS. För er som känner Jocke men som inte sett honom på länge kan jag meddela att han fortfarande har skägg och är glad. DS

Inga kommentarer: