fredag, november 17, 2006

Söder glöder!

För ett tag sedan sa en person till min man på mycket bred söderslang:

"Kärringen ringde vid tieslasket när jag låg och duna!"
(fritt översatt: min hustru telefonerade klockan tio när jag låg och sov)

Det är bland det roligaste jag hört.

Förut bodde det en kille i Sala som hette Tomme och han lär ha sagt:

"Ska du med på en balja java och en klosterkis?"
(direktöversatt: ska du med på en kaffe och en munk, eller snarare ska vi ta en fika?)

På Martins förra jobb hade de en kille vid namn HD-Roger (HD står här för Harley Davidson). Han snackade mycket om knarren, som är hans bästa vän, alltså motorcykeln.

När han en gång tittade ner i vagnen på Elsa när hon sov frågade han om det var en flicka eller en SNUBBE.

Det var mycket roligt sagt.

Inga kommentarer: