lördag, september 01, 2007

Jag tog fram trollstaven


Salamässan är i full gång och i går skulle Tobbe trollkarl dela ut en miljon till Salabor som gjort nåt viktigt för miljön. För flera veckor sedan målade Elsa en teckning som hon ville ge honom. Så när hans trolleri började närma sig sitt slut knatar Elsas mor med bestämda steg mot stället nedanför scenen där han självfallet skulle komma ner (trodde jag). Visst. Vips så kutade alla ungar runt och hamnade på andra sidan. Kvar står lilla Elsa med sin teckning och undrar var alla tog vägen.

Nu jävlar, tänkte jag. Klart trollkarln ska ha sin teckning. Och det är kvickt!

Till saken hör att det regnade och jag frös som ett as.

Så när jag fick syn på honom bakom scenen tog jag tag i Elsa och forcerade mig fram genom vattendropparna och sa med mycket hög och tydlig stämma:

- Tobbe! Hon här har gjort en teckning till dig.

Jag skuffade fram Elsa som fick en kram och en autograf (som hon inte riktigt visste hur hon skulle hantera).

Och kände mig som en morsa med PONDUS!

Inga kommentarer: