måndag, september 03, 2007

Till SJ

Hej alla konduktörer på Statens järnvägar!

På onsdag börjar jag åka tåg igen. Vill bara försäkra mig om att ni kommer att vara trevliga mot mig. Så har inte varit fallet alla gånger.

Till exempel när jag nästan inte fick åka med Saga i liggvagn från Stockholm bara för att vagnen inte fick plats i era snäva gångar. Jag befann mig i första klass när ni tillkallade extra personal och hotade med att jag inte skulle få åka med om jag var otrevlig. Trots att jag naturligtvis var villig att betala för att få sitta där bland direktörer och snorkfröknar. Och kanske till och med amma mitt barn, ve och fasa va?

Denna händelse lät jag passera relativt obemärkt förbi trots att det sved i mitt arma modershjärta när jag tänkte på hur illa behandlad jag faktiskt blev. Jag kan inte för mitt liv begripa hur man kan vara så in i bänken slut i huvudet faktiskt. Men. Eftersom jag är en god människa så ger jag er en ny chans.

Vi ses på onsdag.

Kram Cissi

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

Hmmm!
Joina osten mä resten och lyssna på deras; Satans Järnvägar.
fy fan! bli kompis mä dem då!
Starta en ny förening! hata sj och alla som jobbar där! gör det du! skit i mig!
jag duger bara när du är hemmamamma va?!
men sitt och deppa du och hata mig och mina kollegor på tåget dU!
Förresten ta för faaan bilen!
Din fd klämmiga klämmis