tisdag, september 25, 2007

Sjuka jobbgrejer

Lunchsamtalen på jobbet spårar ALLTID ur. Det slutar med att vi pratar bajs, spyor, skräck, blod, jämmer, elände, krig och snusk. Alltid. Jag kan inte påminna mig att det någonsin handlat om något annat.

I dag hade en kollega beställt korv med mos. Så långt allt gott. När han började skära i en av de långa bruna korvarna så sipprade det ut en vit smörja. Ost. Sedan skrattade jag och fler med mig i kanske en kvart. Samma kollega har jobbat på en kyrkogård. Tydligen måste man göra hål i kistan efter att den sänkts ner i jorden för att marken däruppe på ytan inte ska bli ojämn. Man måste alltså hacka hål i kistan i olika hörn. Så att jorden liksom kommer ner i kistan. För att det ska bli platt liksom. Red alert. Är det inte makabert?

Efter denna nyhet berättade en annan kille om en film han sett som tioåring. Den handlade om en tjej som låg med döda. Vid ett tillfälle hämtade hon hem en som var död, gick ut och raggade upp en levande, tog hem honom och hade sex. Sedan knipsade hon bort den levandes huvud, tog upp den dödes huvud och lade det vid den levande, som borde vara död, s, kropp. Och låg med den kombon också. Sjukt så det förslår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror ni klunkar för mycket java på din avdelning... =o)
ica

Vickiehickietorian sa...

sjuka får vad sjuka förtjänar