torsdag, september 25, 2008

Go see the dentist!

I morgon klockan 12.30 kommer jag att få årets värsta uppläxning är jag rädd. Ska nämligen till tandläkaren. För första gången på tio år! Det är sant. När jag berättade det på jobbet möttes jag av flera ögonpar, uppspärrade som stora tjocka runda pannkakor. Ja men det är inte så konstigt. Jag har liksom blivit lite som en papperslös. Har hamnat utanför systemet. Så är det att byta 08 mot 0224. När jag flyttade tillbaka till Sala efter fyra år i Stockholm kontaktade jag folktandvården och möttes av en uppgiven röst som förklarade att det var drygt 500 pers. Före mig. I kön.

Men i morgon ska jag in i systemet och vandra. Göra som alla andra. Och det kommer förmodligen att stå mig dyrt. Inte nog med att jag bergis sitter med käften till bredden maxad av hål. Det skulle inte förvåna mig ett jota om hon säger att jag har tandlossning, tandsten, tandrubbningar och fan och hans moster.

Varför i hela friden skulle jag boka in den där tiden?!

1 kommentar:

Olle sa...

Tror inte det är nån risk..med ditt bländande leende!! :D