fredag, september 15, 2006

GRATTIS TILL OSS!!!

Ja i dag är det alltså inte mindre än FEM år sedan jag stod brud och maken till häftig känsla får man nog åka till BB för att skaffa. Sån enorm spänning, glädje, förväntan, nervositet, helt otroligt.

Men innan jag kommer in på själva bröllopet så avverkades inte mindre än två möhippor...

Vi hade fest med tjejklubben några veckor innan bröllopet och av alla som är med där var det bara Vickie som var bjuden till bröllopet. Vi packade i alla fall in oss i bilarna på förmiddagen och åkte mot Västerås. Jag var inte med och arrade så jag hade ingen aning om vad som skulle hända. Vi stannade till för att äta på McD och då gick de in och hämtade hakklapp åt mig och jag fick gå och säga "Smaklig måltid" till alla gäster. Alla garvade och gjorde klart för mig att nu var det möhippa. Sedan åkte vi till en gokartbana i mitten av ingenstans - och alla andra drog iväg!!! Där stod jag helt ensam, nästan... Ett killgäng hade svensexa så de gjorde detsamma med sin vän - drog - och där stod vi och visste varken ut eller in.

Han hade EN cider som vi delade på samtidigt som vi försökte hitta något vettigt att prata om...
Jag trodde verkligen att jag skulle sjunka under jorden. Till slut kom alla tillbaka och vi körde gokart. Och så där fortsatte det, med lite små uppdrag och på kvällen när vi skulle gå ut sminkade de mig i någon slags Zorrosminkning, jag fick ha en hatt och en mantel på mig. När dagen var slut så tänkte jag att gud vad bra att det hände något i alla fall och de som ska på bröllopet (många skulle åka långt) kunde väl inte komma...

Så i godan ro trodde jag att min hippa var avklarad. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite besviken över att ingen av mina gamla polare var med, men jag förstod ju att alla hade mycket annat att stå i.

Men när jag en lördag skulle provsminkas på Lindas Beautycenter och hon började sätta fast lösögonfransar OCH en blond peruk så hajade jag att nu var något i görningen...

Det var dags för min RIKTIGA möhippa, där jag var Dolly Parton och fick göra massa grejer, bland annat spela in 9 to 5 (bland annat) i Studio Sutare. Det var grymt roligt och TACK och PUSS alla ni som var med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha det var roligt!