lördag, maj 05, 2007

Fan för schack

Har fest med tjejklubben i dag. Start 16.00 per cykel, samling vid badhuset. Vi ska vara ombytta och klara för party redan då. Undrar vad som står på schemat. Tänk om vi ska spela schack, eller nåt annat matematiskt. Då gott folk kommer jag att bli avslöjad. Då räcker det inte med att vara välsmord i käften. Nej, då gäller det att visa en sida av intellektet som jag dessvärre saknar. Den logiska. Det är helt sant. Jag är jordens minst logiska människa. Så fort det blir siffror och sånt då hajjar jag inte ett jota. Så jävla pinsamt. Jag är liksom rädd för matte. Fast det har nog lite med tålamod att göra kanske. Lever efter devisen: Fatta på studs eller aldrig. Och att sitta och grubbla och fundera och vrida och vända och greja det går fettobort. Men jag har väl någon annan kvalitet som är att räkna med. Hoppas jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår precis. Lider av exakt samma åkomma. När folk talar om matematik eller siffror eller räntor o annat jota ser jag bara deras munnar röra sig. Jag hör ingenting. Det blir bara till mos i huvet.

Hoppas festen blir rolig!