torsdag, maj 17, 2007

I ungdomens fagraste vår

En gång på högstadiet skulle Mia sova hos mig. Mamma var i Uppsala och vi var sugna på att busa lite. Vi "lånade" en flaska vin av mamma och satte i oss hela. Ganska mycket för att vara vi på den tiden. Sedan gick vi ner på stan, där det inte var en kotte. Förutom Stolpen. Han hängde på hem till oss och kollade på video. Mia och jag somnade.

En annan gång var jag uppe i Vallen i Östervåla. Kan ha varit Lili och Sussie on stage. Jenny H hade fixat lite dryck som vi smugglade in medelst hårsprayflaskor. Jag lovar att det smakade fruktansvärt illa. I alla fall. Jag blev rätt rund under fötterna och kastade sedlar omkring mig ute i skogen, sparkade till en stor sten och råkade bränna en tjej som heter Pia med en cigg. På kinden. Det var väldigt märkligt gjort.

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Tack och lov! är those days gone and good bye! Ja, visst var Gubben skön! (morfar) det är vanisinnigt tomt utan honom! kkläm

Vickiehickietorian sa...

fresten, du såg kanske att han tog med sig aftonbladet med sig upp i de sälla jaktmarkerna...

Anonym sa...

Det är väldigt många saker som jag har gjort när jag varit mer eller mindre berusad. Många männsikor som jag har pratat med och oj vilka intressanta samtal det var.
Undrar hur minnerna skulle se ut utan berusingsdimman över dem, för hur var det på riktigt egentligen?
Vi ska nog vara glada att vi inte kan åka tillbaka i tiden och se på oss själva med nyktra ögon :)