tisdag, maj 20, 2008

Som en gam plockade jag åt mig saker, utan att skämmas det minsta lilla. Det var djungelns lag som gällde. Äta eller ätas.

Det är för det mesta kul att jobba på en stor tidning. De flesta dagar är sig varandra lika, precis som på vilket jobb som helst. Men somliga dagar sticker ut lite extra. Till exempel de dagar då skönhetsredaktörerna har utdelning av allt de samlat på sig under månaderna som passerat.

I dag kom jag hem med en påse i vilken man återfinner:
- ett läppstift
- ett lipplumper (Pamela Andersons)
- en bronzekräm
- en solskyddsfaktor
- en eyeliner
- en ögonskugga med fyra olika nyanser
- ett bronzing powder med tillhörande jätteborste
- lösnaglar med svenska flaggan (de tog jag för att de var så ugly)

Sedan var det någon som skickade mig en skiva också, Timeout heter den, och är någon slags avslappningsgrej. Den vill jag kanske inte ha alls.

1 kommentar:

Lindsy sa...

Va?? Missade Micke? Eller har han en liten samling (till mig?) där i skrivbordslådan månne..