torsdag, oktober 05, 2006

Mattor? A big no no...

Åh vad det var roligt på kören i går. Fast väldigt väldigt kallt uti kyrkan... Tur vi har uppvärmning med massage. Har en till konsert, en mässa, två dagar innan Calvin-konserten, samma dag som Maiden, dagen innan tjejklubbsfesten där jag är med och arrangerar denna gång. Herregud, varför måste allt klumpa ihop sig jämt?!

I dag kommer Sofia Boström och hälsar på med sin lilla Hillevi som jag aldrig har träffat. Det ska bli kul att träffa dom, men Sofia är pedant så jag måste sopa in grejer under mattan igen... Närå. Har ju inga mattor! Konstigt va?!

Jag gillar nämligen inte:
Mattor
Gardiner
Tavlor
Inte hemma hos mig i alla fall. Vet inte varför. Tycker ofta att allt ser så himla tillrättalagt ut, gardiner ser ofta ut som nyklippta frisyrer till exempel. Jaja.

Och mattor borde väl vara typ det mest ohygieniska som finns, och har man dessutom en dotter på åtta månader som typ äter golv så går mattor bort. Vad gäller de vägghängda prylarna så tillåter inte min ekonomi någon dyrare konst, varför jag hellre låter bli än att låta någon inramad plansch från Ikea pryda mina väggar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du precisera det att gardiner ser ut som "nyklippta frisyrer"? Jag skulle liksom vilja försöka förstå liknelsen. /Lotta W
Ps.Fick du korten från västkusten?

Cissibitar sa...

Ja visst fick jag korten, tack tack. La jag aldrig ut några här?! Strange.