onsdag, oktober 25, 2006

Ska jag skaka galler nu?!

I dag hände en kriminell incident när jag hämtat på dagis och vi tagit oss ner på stan.

Elsa sitter alltid bakom mig och har för vana att slänga upp bildörren när hon ska kliva ut. Självklart är jag på henne om detta förbjudna VARJE gång vi ska ta oss ur bilen, så även i dag. Men tror ni inte att hon ändå lyckas vräka upp sin dörr med en faslig kraft och dunka in den i bilen bredvid som var en mörkblå kombi av något vanligt märke.

Och jag började nästan hyperventilera men samlade mig ändå och tittade mig över axeln lite diskret, för ingen kanske såg något... Packade ur Saga och vagn och handväska och allt och gick helt sonika därifrån.

Efter en stund kom jag på att den som äger den blå kombin kan räkna ut med valfri kroppsdel varifrån den lilla inbuktningen OCH färgen i lacken kommer ifrån (eftersom våran bil har någon slags vinröd färg och stod bredvid) så när vi kom tillbaka tänkte jag att nu sitter det väl en lapp någonstans där det står att jag ska ringa ett nummer och sedan casha upp. Men. Väl tillbaka satt där ingen lapp. Den blå bilen stod kvar. Det kom ingen! Så vi åkte hem. Bara så där. Så gör man inte va? Man ringer väl bilregistret och tar reda på ägaren, ringer upp, erkänner, blottar sig?!

Nästa gång det ringer på ytterdörren vågar jag inte öppna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hrrmf!! Nå koker det i mitt hode!
Jeg er veldig interessert i at bilen min skal være i perfekt stand. Jeg har tross alt spart i lang tid, og har lån på den. "Parkeringsbulk" liker jeg hvertfall ikke!! Vet du hvor mye det koster å rette ut en slik bulk? Evt hvor mye bilen synker i verdi?
Hvorfor skal den som parkerte ved siden av deg betale for at din datter er uheldig og kommer borti den andre bilen?
Jeg parkerer aldri ved siden av biler med barnesete fordi jeg ikke har råd lenger...

Håper du ikke stikker av fra regningen neste gang!

Jeg måtte forresten tilbake for å se om du kommenterte innlegget mitt angående kjøp av bil, men kan ikke se artikkelen lenger... :-)

Bil det Alfa eller? PS Den har ingen beskyttelseslist mot andre bilers dører... ;-)

Jon Harald
nordmannen

Cissibitar sa...

Japp Jon Harald, jag kommenterade ditt förra inlägg också och det ligger någonstans till höger i listan på tidigare skrivna grejer. Jag vet, jag det var uselt av mig att inte sätta någon lapp på den andra bilen, men men. Hänt är hänt. Gjort är gjort. Om det händer igen (gud förbjude) så lovar jag att höra av mig till ägaren. Deal?
//Cissi

Anonym sa...

Okey, deal. Om du lover. :-)

Nå så jeg også svaret ditt. Jeg har visst ikke overbevist deg helt.. Ta en titt på disse bildene: http://totalcar.hu/tesztek/159swbem/?print


Det er kanskje uforskammet av meg å ikke presentere meg forresten. Jeg har jo ingen blog. Men vil du se hvem jeg er, så klikk på http://gallery.carlsen.cc . Der er det hvertfall noen bilder av meg, min kone og venner. :-)
Dette er meg: http://gallery.carlsen.cc/album180/CIMG5158

Jon Harald