fredag, oktober 20, 2006

Tuperware - nej tack!

Jag har på TVå dagar blivit inbjuden till TRE sådana där partyn hemma hos olika tjejer där någon kommer dit och demonstrerar barnkläder och man förväntas köpa. Detta strider mot mina principer av flera olika anledningar:

1: Varför skulle man sitta hemma hos någon och shoppa och inte få med sig grejerna på en gång därifrån?

2: Man förväntas köpa - men tänk om man inte gillar nåt?

3: Det är på tok för dyra grejer.

4: Det är sjukt brudigt - jag kan också vara brudig, men inte på det viset.

5: Jag tycker inte att de som håller på är töntiga, men jag känner mig lost in translation i sådana sammanhang.

Har varit på ett par i hela mitt liv. Ett för underkläder (det var så jävla pinsamt) och ett för sexleksaker (och det var iofs lite roligt) men också galet galet pinsamt, att liksom försöka bräcka varandra i vem som vet mest om olika oljor och attrapper som såg ut som apor och delfiner som ska placeras på onämnbara ställen.

Inga kommentarer: