fredag, oktober 05, 2007

Jag freakar ur...

Ok. Jag tror jag måste spy snart. Vad är det för fel i huvudet på folk? Eller sitter problemet i själva verket mellan benen? Det här med offentlig amning. Klart man kan känna sig lite generad och vilja titta åt ett annat håll när någon halar fram lökarna för att dämpa sin skrikande knodd. Men är det verkligen ett problem? Fick jag välja mellan att höra en tvåmånadersskrikandeunge vid bordet intill eller att råka se 2 procent av en annan kvinnas bröst så är svaret väldigt enkelt. Jag vet själv hur det är att amma i offentliga miljöer. Jag lovar att man gör allt för att skyla sig från blickar. För let´s face it. Det finns alltid någon brunstig hane/hona därute som kanske inte ser bröst så ofta. Och har en baguette som det börjar rycka lite i. Skammen tar över, för man får ju inte bli tänd på någon som ammar. De är ju bara mjölkmaskiner. Morsor, som köper amningstoppar på Lindex och har bristningar på magen. Heliga, som korna i Indien. Eller? Vad är problemet? Det är för mig så satans jävla obegripligt. Så läs det här:

http://www.aftonbladet.se/vasteras/article907391.ab

Inga kommentarer: