söndag, oktober 07, 2007

Jag är INTE nykter alkis...

Gospelkonsert i går. Gick bra, hyfsat med folk i kyrkan. Jag var lite huttrig och småförkyld men det var kul. Direkt efter konserten skulle vi sjunga på mässa och gick in i procession. Efter några låtar var det nattvard och den gör mig alltid lite nervös. Dels för att jag skulle kunna få ett skrattanfall men också för att det finns läge att visa att man inte är så hemma bland oblater och EN klunk vin. Stoppade in oblatfan i truten så när det var dags för vinet hade jag inget att doppa med. Så jag skakade bara på huvudet när prästen erbjöd mig vin. Precis som en nykter alkis skulle ha gjort. Åh, nu tror prällen att jag är nykter alkis. Hur ska jag kunna överbevisa henne?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha... ja Ni Kaplaner... ta en klunk nästa gång.. sen "make it a double..." alltså-var dej själv bara..!! Eller be om en dubbelmacka å doppa... då har du "kommit ikapp" liksom...