torsdag, oktober 25, 2007

Secondhandfynd

I dag är lika med löningsdag. Jag kan säga att jag har ett väldigt stort behov av just en sådan. Jag är så sugen på att köpa nya kläder så det är inte klokt. Jag fattar inte varför inte alla gillar att shoppa. Att komma hem och kanske ha fem, sex kassar under armen och sedan tömma ut rubbet på sängen och kolla och känna lite på grejerna och sedan varsamt stoppa in dem i garderoben. Det är ju underbart.

Men det är svårt att shoppa i sällskap. Väldigt svårt. Att gå tillsammans och dra benen efter sig när man kan tokrejsa på egen hand.

Second hand. Detta ljuvliga fenomen... Jag hade en underbar secondhandlördag på Söder en gång och det var en ren njutning kan jag säga. I jakten på att göra the fynd of the year kan man fundera lite på vem som haft alla dessa saker och vad de har för historia.

Tanke och handling i samma veva.

Mitt secondhandfynd nummer ett: Ria hela människan i Sala. Köpte ett par urcoola stövlar för 65 spänn. Hade damen i kassan sagt 500 hade jag betalt det också. Jag skred ut från butiken som på moln.

Nummer två var en läderväska, i lite rödorange färg. Snygg. 150 puckar, tror jag, på Söder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu trillade jag nästan stolen; trodde du var en sån som inte ens satte din fot inne i dammiga secondhand lokaler. Det var alltså en fördom (HU!) jag hade om dig. Fast jag är å andra sidan måttligt förtjust i sånt. Men jag säljer/ger bort mer än glatt MINA gamla prylar. Secondhand fast omvänt liksom. Äh, slutar nu innan jag rör till det alldeles...:-)