torsdag, juli 05, 2007

Det här ska bli den bästa dan i mitt liv

Man kanske skulle vakna till det mantrat varje morgon. I dag har faktiskt varit en bra dag. Andra dagar är också bra naturligtvis, men i går kväll fick jag en ångestattack eller nåt. För att jag bassat Elsa för mycket. När man liksom inte orkar. När det man ber om svaras med motsatsen. Som jag upplever det. Det är en tuff match att vara mamma. Det ska gudarna veta. Så i går när jag satt i soffan och kollade på tv slog det mig att att det varit alldeles för mycket gnäll från min sida. Jag bestämde mig för att jag skulle ändra mig och använda det sköna ordet JA i stället för NEJ hela tiden. Testade i dag och det fungerade alldeles utmärkt. Två döttrar och en mamma i skön harmoni.

Tog till och med två av grannpojkarna till lekparken, så i stället för två hade jag fyra. Det gick finemang och jag kände mig lite stolt över mig själv.

Så det så.

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

du ser ibland behöver det komma ut liksom...
för att man ska kunna njuta mer när det är som man vill att det ska vara.
Botten nådd innan man kommer upp igen...