onsdag, juli 18, 2007

Skrattar bäst som skrattar mest

För alla som undrar kan jag meddela att det var ashärligt att måla i går. Jag borde bli kroppsarbetare. Kroppen i rörelse, tanken fri. Som att göka. Hahaha. Göka, pippa, knulla, ligga. En tjej som heter Jessica och jag brukade kalla det för scoora på Komvux. Alltså inte scoora på Komvux, utan när vi gick där. På Komvux. Komvux? Finns det fortfarande? Vi fick alltid gemensamma hysteriska skrattanfall vid fel tillfällen. Till exempel på någon slags föreläsning på Sala Sparbank. Jag började garva som fan åt Gunnar Larssons skor. Utan vettig förklaring. Hon garvade för att jag gjorde det och det var YTTERST PINSAMT! Stackaren som stod längst fram och pratade avbröt sig själv och frågade om vi kunde tala om vad som var så roligt. Jag självdog. Det är hemskt när det blir så där. När vi hade textseminarium med jobbet senast hände det igen. En man som heter Tomas stod och pratade inför typ 80 pers och jag började tänka på att han har en vädligt rolig röst. Satt bredvid Micke Lilja och skakade av skratt. Bakis som en gnu.

Inga kommentarer: