torsdag, juli 19, 2007

Minnen från Sala folkets park

I kväll är det konsert igen. I FOLKETS PARK av alla ställen. Allsång varvas med gospelhits och vi kommer att kompas av både piano, trummor och bas. Kommer att bli ett sjusärdeles ös vill jag lova.

I nian var det en kille som skulle planka in i Parken. Han var naturligtvis rätt dragen men tog sig uppför det höga trästaket som omger stället. Döm om hans förvåning när han tog sats och landade på en vakt som satt och höll span i gröngräset nedanför. En snöplig avslutning på bådas kväll.

Några andra minnen från parken:
1: Norrbaggarna i Shaboom uppträdde och jag hjulade på gräsmattan samtidigt. Under kanske hela spelningen.

2: Nyårsfesten hos Mårtens mamma. Jag och Jenny delade på hemmagjort icke färdigt vitt vin och jag började kräkas redan vid nio på kvällen. På golvet i vardagsrummet. På toaletten. Jag välte till och med en julgran. Det var droppen. Med skammen i högsta hugg sprang jag ut i den iskalla nyårsnatten. Utan skor. Mot parken. Väl där hittade jag en bil med några killar som skjutsade hem mig. Klockan var 21.30. Jenny och Jesper blev väldigt oroade över mig och tog sig till Turbo för att se om jag var vid liv. De ringde på dörren otaliga gånger och jag stod uppe i vår nedsläckta lägenhet och tittade på dem. Utan att ge mig till känna. Eller öppna dörren. Sedan tog jag en gul bullbakarbunke och ställde nedanför sängen, just in case. När jag precis höll på att somna fick jag en hallucination. Det var en halmboll, en sån som man hänger i granen, med rött snöre ni vet, som ackompanjerad av reaplansljud kom farandes mot mitt ansikte. Väldigt otäckt.

Morgonen efter satt jag framför tv:n redan klockan 7 och tittade på helgmånsringning och ångrade mina synder...

3: När jag nyss kommit hem från fotbollsläger i Frankrike och var brun och snygg och hade vit kjol och lila tröja och kände mig härlig i största allmänhet.

Those were the days.

Inga kommentarer: